Komisariat Policji w Czeladzi

Podziękowanie dla pracowników banku

Z inicjatywy Komendanta Powiatowego Policji w Będzinie inspektora Arkadiusza Więcka w murach czeladzkiego komisariatu odbyło się spotkanie z pracownikami banku, których profesjonalna reakcja w dniu 6 kwietnia br. ustrzegła kolejną parę seniorów od padnięcia ofiarą przestępstwa metodą "na policjanta". Piątkowe spotkanie stało się przede wszystkim okazją do podziękowania bankowcom za wzorową, obywatelską postawę. Słowa uznania oraz pochwały dla postawy godnej naśladownictwa padły z ust Komendanta oraz uczestniczącego w spotkaniu Burmistrza Miasta Czeladź.

Do zdarzenia doszło w piątek 6 kwietnia w godzinach popołudniowych na terenie Czeladzi. Na telefon należący do 83-latka i jego 81-leniej żony zadzwoniła kobieta, która podobnie jak w wielu innych tego typu przypadkach przedstawiła się jako funkcjonariuszka policji. Kobiecy głos w słuchawce poinformował o wypadku drogowym, w którym miał uczestniczyć syn starszego małżeństwa oraz potrzebie pilnego zorganizowania gotówki w kwocie 96 tysięcy złotych w celu załatwienia sprawy. Seniorka poinformowała rozmówczynię, że nie dysponuje taką ilością gotówki w domu i musi się udać do najbliższej placówki bankowej. Będąc już w oddziale banku w Czeladzi zachowanie 81-latki wzbudziło zainteresowanie kasjerki, która zaczęła dopytywać starszą panią o powód wypłaty oszczędności jej całego życia. Przeczucie nie zawiodło pracowników banku, gdy w odpowiedzi usłyszeli, że po rozmowie telefonicznej z osobą podającą się za policjantkę seniorka gromadzi gotówkę by pomóc zatrzymanemu synowi. Wykonany do prawdziwego syna telefon utwierdził 81-latkę, że mogła paść ofiarą oszustów działających metodą tzw. "na policjanta". Sprawą zajęli się już prawdziwi kryminalni z czeladzkiego komisariatu.

Za zaangażowanie oraz determinację troje pracowników banku otrzymało podziękowanie od Komendanta Powiatowego Policji w Będzinie inspektora Arkadiusza Więcka oraz Burmistrza Miasta Czeladź Zbigniewa Szaleńca. Jak podkreślił komendant postępowanie bankowców w dniu 6 kwietnia bieżącego roku cechował wysoki poziom profesjonalizmu, dzięki któremu nie tylko seniorzy nie padli ofiarami oszustki podającej się za policjantkę, ale przekazane informacje dotyczące postępowania sprawców okazały się przydatne w prowadzonym przez policję postępowaniu. Komendant zwrócił także uwagę na to, że profesjonalna reakcja pracowników czeladzkiego oddziału banku powinna stać się wzorem do naśladowania dla innych bankowców, którym szczególnie powinno zależeć na bezpieczeństwie swoich klientów.

Powrót na górę strony