Wiadomości

Nowe e-usługi to łatwiejszy kontakt z policją dla wszystkich – zwłaszcza dla osób głuchych i słabosłyszących

Data publikacji 08.10.2020

Zapraszamy do zapoznania się z nowym portalem "Policja e-usługi". Umożliwia on szybszy i łatwiejszy kontakt osobom głuchym i słabosłyszącym z jednostkami Policji w całym kraju. Nowe e-usługi to także lepsza komunikacja interesanta z policjantami i pracownikami Policji.

Kontakt z jednostką Policji poprzez portal ,,Policja e-usługi” możliwy jest na kilka sposobów.

Jednym z nich jest rozmowa telefoniczna lub rozmowa wideo z Policjantem. Internauta ma do dyspozycji książkę telefoniczną. Należy zaznaczyć, że osoba odwiedzająca portal "Policja e-usługi" z zewnętrznego internetu ma dostęp tylko do wybranych numerów przeznaczonych do obsługi interesanta (np dyżurni jednostek), natomiast policjanci i pracownicy Policji używający strony z wewnętrznej sieci internetowej CWI, dostają dostęp do całej Centralnej Książki Telefonicznej.

Jednak największym ułatwieniem przy komunikacji z osobami głuchymi i słabosłyszącymi są usługi Jednostka policji z tłumaczem języka migowego online oraz Tłumacz języka migowego online. Dzięki nim można bezpłatnie skorzystać z pośrednictwa tłumacza języka migowego przy komunikacji z tymi osobami. Aby skorzystać z wymienionych funkcji wystarczy zainicjować na stronie "Policja e-usługi" połączenie on-line z tłumaczem. Usługi działają zarówno z komputera jak i ze smartfona albo tableta. Jest ona dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00.

Należy zaznaczyć, że osoba niesłysząca dzwoniąca do dyżurnego jednostki Policji przy wykorzystaniu rozmowy wideo może także skorzystać z usługi tłumacza migowego on-line. W tym celu policjant podczas rozmowy wideo może zadzwonić dodatkowo do tłumacza języka migowego i dalsza część połączenia będzie prowadzona w formie trójstronnej wideokonferencji.

Więcej szczegółowych informacji dotyczących sposobu korzystania z wymienionych usług można znaleźć na stronie euslugi.policja.pl [CWI]. 

Zachęcamy do zapoznania się z  powyższymi rozwiązaniami, gdyż mogą być pomocne każdemu policjantowi lub pracownikowi cywilnemu podczas wykonywania obowiązków służbowych w trakcie komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.

Zachęcamy również do odwiedzenia strony Programu Dostępność Plus [CWI] zawierającej obszerne informacje w zakresie wdrażania ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.